Saturday, September 18, 2010

Taman

Dalam hati tiada taman
taman?
manakan mungkin?
ada taman yang subur dan pada malam nya diterangi bulan dan kelip kelip
ada taman yang kosong dan hambar tiada kehidupan walau sedikit
ada taman yang sedang mekar bunganya warna warni mewangi


bagaimana pula dengan taman yang telah diracuni tanah nya?
masakan ia bisa hidup?
kering retak terbelah dalam
gayanya seperti tiada harapan bukan?
bagaimana pula dengan taman yang telah tercemar udara nya?
masakan ia bisa bernafas?
layu daun daun nya, bunga pudar warna nya
gayanya seperti sedang terluka terseksa bukan?


apakah adanya taman di dalam hati bisa bawa bahgia?
apakah adanya taman di dalam hati bisa kekal kecantikannya?


Aku mahukan taman ya
aku ingin rasakan malam yang ditemani bulan dan kelip kelip
aku ingin rasakan kekosongan dan hambar
aku ingin rasakan bunga yang sedang mekar warna warni mewangi


aku ingin
aku ingin rasakan
aku ingin rasakan taman




Nukilan LeeJoe
2010